top of page
Den (auto)mobile løsning
...til bilforhandlere...

Dette afsnit er særligt målrettet den danske bilbranche, og er derfor på dansk.

Nedenfor er udarbejdet en række pakkeløsninger, der er specialtilpasset danske bilforhandlere. 

​

Et helt liv i branchen er udgangspunktet for at turde vælge at rådgive andre. Med benzin i blodet, viden kommet ind med modermælken og med erfaring fra jobs som bla. bilforhandler, marketing og event manager, pressechef og også fra den bil-finansielle sektor, så er værktøjskassen godt fyldt op. Dette krydret med en ustoppelig passion for at skabe bil-historier, samt et hjerte der banker for ikke bare biler - men for branchen, så måtte dette blive en realitet. Og hvad vil (i en sådan situation) være mere givende end at hjælpe andre i branchen med at skabe mening, værdifulde aktiviteter og fortælle inspirerende og brugbare historier? 

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

For at skabe tillid skal du være troværdig, og for at være troværdig så skal du forstås. For at blive forstået, så er du nødt til at gøre dig forståelig og fortjent til at blive lyttet til. Gør du det?

​

Lad MsTory hjælpe dig med skabe din BRAND STORY og gøre det til en unik fortælling, der vil blive hørt, genfortalt, husket og beundret.

​

 

Det er styrken ved storytelling!

                                                               ...og løftet fra MsTory

DS i bagspejlet.JPG
Race Track
Checkered Flag
...
...
Pakkerne ...og det der ikke kan pakkes

Det hele handler om kommunikation...men ingen ord er stærke nok til at stå alene, hvis der ikke er handling (og den rette handling) bag. Ingen strategi kan kompencere for fejlen ved ikke at sige, hvad du mener, eller mene hvad du siger. MsTory kan og vil ikke skjule eller dække over uetiske forhold eller uempatisk opførsel men vil med største fornøjelse hjælpe med at fortælle dine gode historier og gøre dem til mindeværdige fortællinger. 

​

Som du ved, så er vi alle forskellige, det er forretninger og kunder også...hvorfor alle løsninger også bør være netop det. Derfor er alle jobs lavet af MsTory skræddersyet og specialdesignet til netop din forretning og det præcise behov. 

​

Det er derfor nødvendigt at se listen og pakkerne nedenfor som inspiration, vejledende og retningssnor for, hvad du kan få. Sammen kan vi naturligvis tilpasse og målrettet det hele så det passer perfekt og som en racerkører i et formstøbt sæde.  

​

GRUNDPAKKEN   DNA

ANALYSE IDENTITET

​

Grundpakken giver en grundig gennemgang af forhandlerens nuværende aktiviteter og kanaler. Altså en grundig analyse af, hvad bliver gjort nu, hvor og hvordan tiltrækkes kunder og med hvilke budskaber. Dernæst laves en gennemgang af hvor forhandleren gerne vil hen, hvad er der ønskes at opnå, hvad man gerne vil sige og signalere og til hvem. Mange har ikke en plan men skyder lidt løst i øst og vest med lidt forskellige logo, budskaber og tilfældige virkemidler. Det er dyrt og ofte ikke specielt effektivt. Grundpakken er for forhandlere, der blot ønsker at komme det til livs, og som en start blot få lidt klarsyn og overblik. Hvilket kan være de første skridt til både en besparelse og bedre kommunikation 

​​​

  • Analyse af vision og mål

  • Via en god forståelse af mål og vision udarbejdes forslag til strategisk sund platform, hvorfra forhandleren kan gøre forretningens DNA levende og forstået.

  • Ud fra dette gives forslag til fremtidige aktiviteter

​

​

STRATEGIPAKKEN  FORRETNINGSPLAN

KONCEPT & KOMMUNIKATION

​

Èn ting er at have alle tankerne i hovedet, vide præcist hvad man gør og vil. Noget helt andet er at få det formuleret på skrift og til andre.

Denne strategi-pakke giver forhandleren hjælp til at få lavet de nødvendige forretnings- og kommunikationsplaner, få det skrevet ned, så de kan fungere som brugbare retningssnore. Få fokus, få frihed og få overskud

​

  • GRUNDPAKKEN

  • Udarbejdelse af forretnings- og kommunikationsplaner og strategi

​​

PR-PAKKEN  MEDIE-KONTAKT

CONTENT & RELATIONER

​

PR er ikke kun for fabrikkerne og importørerne. PR betyder public relations, og kan være en meget effektiv måde at skabe opmærksomhed og omtale på. For mange er det dog noget, som man forbinder med store nationale virksomheder. Men det er for alle, og selv de mindste forhandlere kan have glæde af at tænke i PR, da det kan være et rigtig godt alternativ til fx dyr annoncering. I grove træk så handler det om, at der er andre, der viderebringer dine budskaber eller skaber positiv omtale for dig. For en bilforhandler kan det være afgørende for at bygge troværdighed, tillid og mersalg.

​

  • GRUNDPAKKEN

  • Udarbejdelse af en presse/medie strategi

  • Kontakt til lokale medier

  • Gennemgang af aktiviteter og muligheder for PR

  • Lære at se og skabe positive PR vinkler

  • Skabe jeres unikke fortælling

  • Hjælp til at se og konstruere fremtidige fortællinger

  • Udnytte det pressemateriale der kommer fra fabrik og importør - og give det relevans med et lokalt tvist

  • Lave og skabe positiv PR

  • Skabe egne PR-events

​

​MARKETINGPAKKEN I BRANDING

STORYTELLING IDENTITY

​

Mange oplever, at der er sket et skifte i hvordan kunderne agerer. Dette både i forhold til deres loyalitet, men også til hvor og hvordan de bruger medierne. Færre holder avis og færre ser flow-TV. Det betyder, at standard-annoncer, som tidligere var bilforhandlernes foretrukne annonceringsform har det svært.  Dette er man som forretningsdrivende nød til at forholde sig til, hvis man skal komme igennem med de ønskede budskaber. Alternativet er alt for dyrt, da man risikerer at hælde store summer af penge afsted på annoncer, der ikke virker og dermed manglende salg. Men det er ikke kun negativt. Det giver også nye muligheder, og forstår man at udnytte det - så er der nemlig mange muligheder. Kunderne er blevet langt mere selektive, kritiske og kræver mere viden, der er målrettet dem. Det gør, at storytelling og mere indholdsrigt content (indhold) bliver langt mere effektive virkemidler. Og forstår man at udnytte det, så kan man få meget mere for pengene. Da det skaber mere relevans, autoritet, loyalitet samt flere og bedre relationer. Så i virkeligheden har man ikke råd til at lade være.

​​​

  • GRUNDPAKKEN

  • Udarbejdelse af en marketingplan/strategi

  • Skabe jeres fortælling

  • Gennemgang af aktiviteter og mulige kanaler

  • Opbygning af brugbare kanaler, der rammer målgruppen

  • Gøre brug af importør-materiale men tilpasset jeres budskaber

  • Gøre aktivt brug af  sponsorater

  • Ideer til at gøre Åbent Huse aktive og tiltrækkende

  • Ideer til at gøre udstillinger brugbare og salgsaktive

  • Opbygning af brugbare kanaler, der rammer målgruppen

  • Ideer til at udnytte produkt lanceringer mere aktivt

​

VIDEOPAKKEN   STORYTELLING

IDÉ & PRODUKTION

​

Video er blandt de mest virkningsfulde måder at fortælle en historie på. Samtidig er det meget virkningsfuldt til at skabe tillid og tilhørsforhold. I videopakken får forhandleren en længere eller flere små komplette videoer til brug på de digitale kanaler og tilpasset præcist det, som forhandleren gerne vil fortælle. En video, der fx. giver en præsentation af forhandlerens dygtige personale, der er specialiseret i at behandle kunder og biler på allerhøjeste niveau. En video, der vil gøre forhandlerens hjemmeside noget mere interessant og relevant for de besøgende. En video, der kan bruges på Facebook, på andre hjemmeside – og nemt og simpelt fortælle forhandlerens historie.

​​​​

  • Ide og storyboard - analyse af behov

  • Pre-produktion – manuskriptudvikling, casting, udvælgelse og præparation af lokation/er

  • Produktion af videoer

  • Post-produktion – klip, redigering, undertekster, lydspor mm

​

​

TILLÆG TIL PAKKERNE  

OPSTART & VEDLIGEHOLDELSE

​

Pakkerne kan naturligvis kombineres på kryds og tværs, laves om og skræddersys præcis til jeres behov. Men det er også muligt at kombinere med nogle ydelser udenfor pakkerne. Måske vil du gerne have hjælp til at få resultaterne præsenteret eller lidt vedvarende hjælp til at skabe PR, nyhedsbreve eller content.

​

  • Præsentation af resultaterne internt i forretningen

    • for at skabe en forståelse og motivation for, hvordan de med fordel kan bruges i fremtiden

  • Skrive nye pressemeddelelser og/eller omdanne pressematerialet fra fabrik og importør

  • Opsætning og igangsætning af nyhedsbrev - skabelon

  • Produktion af nyhedsbreve

  • Opstart og opsætning af SoMe kanaler som fx facebook, Instagram etc

  • Udarbejdelse af materiale til SoMe

  • Analyse af website og forbedringsmuligheder

    • optimering af tekst og SEO​

  • Produktion og udvikling af nyt website

​

bottom of page